Introductie in SEA - deel 2
Type SEA-zoekwoorden
Type SEA-zoekwoorden
- Er zijn drie type zoekwoorden, namelijk exacte zoekwoorden, zinsdeel zoekwoorden en brede zoekwoorden
- Exacte zoekwoorden zijn zoekwoorden die exact op deze manier ingevuld moeten worden om jouw advertentie te tonen. Je vult dit in met brackets [ ]
- Zinsdeel zoekwoorden worden getoond als de door jouw opgegeven zoekwoorden in een deel van de zoekopdracht voorkomen.
Brede zoekwoorden kunnen ingedeeld worden in twee varianten:
- Modified Broad: Zorgt dat jouw zoekwoorden ergens in de zoekopdracht moeten staan om gevonden te worden.
- Oldskool Broad: Zorgt dat jouw zoekwoorden OF synoniemen hiervan in de zoekopdracht moeten staan om gevonden te worden.
SEA vaktermen
SEA Vaktermen
- Adwords is de oude benaming van Google Ads
- Advertentieplanning is het bepalen wanneer je advertenties worden weergegeven
- Gemiddelde positie is de oude benaming van vertoningsaandeel
- Bieding is hoeveel je bereid bent te betalen voor het vertonen van je advertentie
- Breed staat voor breed targeten van zoekwoorden
- Campagne is de basis voor je search ads
- CPC staat voor Cost Per Click
- Klikfraude is het klikken van concurrenten op jouw advertenties
- Contentnetwerk is ook wel het Google Display Netwerk, waar je visuele content kunt laten zien
- Conversie is het behalen van je doel
- Kosten per conversie (CPC) is de kosten voor het bereiken van je conversie
- CPA staat voor Cost Per Aquisition
- CPM staat voor Cost Per Mille, de kosten per 1000 vertoningen
- CTR staat voor Click Through Rate, het doorklik ratio
- Dagbudget is het maximum budget voor een advertentie per dag
- Bestemmingspagina is ook wel landingspagina
- Keyword is ook wel een zoekwoord
- Keyword insertion is het stoppen van een zoekwoord in een advertentie
- Impressie is ook wel een vertoning
- PLA staat voor Product Listing Ads
- PPC staat voor Pay Per Click
- ROI staat voor Return On Investment
- SEO staat voor Search Engine Optimization