Introductie in SEA - deel 2
Type SEA-zoekwoorden
Type SEA-zoekwoorden
- Er zijn drie type zoekwoorden, namelijk exacte zoekwoorden, zinsdeel zoekwoorden en brede zoekwoorden
 - Exacte zoekwoorden zijn zoekwoorden die exact op deze manier ingevuld moeten worden om jouw advertentie te tonen. Je vult dit in met brackets [ ]
 - Zinsdeel zoekwoorden worden getoond als de door jouw opgegeven zoekwoorden in een deel van de zoekopdracht voorkomen.
 
Brede zoekwoorden kunnen ingedeeld worden in twee varianten:
- Modified Broad: Zorgt dat jouw zoekwoorden ergens in de zoekopdracht moeten staan om gevonden te worden.
 - Oldskool Broad: Zorgt dat jouw zoekwoorden OF synoniemen hiervan in de zoekopdracht moeten staan om gevonden te worden.
 
SEA vaktermen
SEA Vaktermen
- Adwords is de oude benaming van Google Ads
 - Advertentieplanning is het bepalen wanneer je advertenties worden weergegeven
 - Gemiddelde positie is de oude benaming van vertoningsaandeel
 - Bieding is hoeveel je bereid bent te betalen voor het vertonen van je advertentie
 - Breed staat voor breed targeten van zoekwoorden
 - Campagne is de basis voor je search ads
 - CPC staat voor Cost Per Click
 - Klikfraude is het klikken van concurrenten op jouw advertenties
 - Contentnetwerk is ook wel het Google Display Netwerk, waar je visuele content kunt laten zien
 - Conversie is het behalen van je doel
 - Kosten per conversie (CPC) is de kosten voor het bereiken van je conversie
 - CPA staat voor Cost Per Aquisition
 - CPM staat voor Cost Per Mille, de kosten per 1000 vertoningen
 - CTR staat voor Click Through Rate, het doorklik ratio
 - Dagbudget is het maximum budget voor een advertentie per dag
 - Bestemmingspagina is ook wel landingspagina
 - Keyword is ook wel een zoekwoord
 - Keyword insertion is het stoppen van een zoekwoord in een advertentie
 - Impressie is ook wel een vertoning
 - PLA staat voor Product Listing Ads
 - PPC staat voor Pay Per Click
 - ROI staat voor Return On Investment
 - SEO staat voor Search Engine Optimization